Nawyki żywieniowe a żylaki

Duac żel Engerix

Żylaki zazwyczaj powstają na skutek wadliwego trybu życia. Dotyczy to w szczególności zbyt małej aktywności fizycznej oraz złej diety. Profilaktyka przeciw żylakom powinna opierać się na włączeniu do jadłospisu poszczególnych produktów żywnościowych. Szczególnie polecane jest spożywanie żywności, która zawiera dużo flawonoidów. Dzięki nim można wzmocnić ściany żył. Flawonoidy znajdują się m.in. w owocach jagodowych.

Na krążenie krwi korzystnie wpływa również witamina E. Bogatym źródłem tej witaminy są m.in. zielone warzywa. Równie istotne są napoje. Warto wyeliminować z diety słodkie napoje gazowane. Lepszym rozwiązaniem są ziołowe herbaty. Obowiązkowym punktem w codziennym wyżywieniu są warzywa i owoce, które obfitują w mnóstwo, korzystnych dla zdrowia witamin i składników mineralnych.

Chcąc ograniczyć ryzyko rozwoju żylaków, należy unikać spożywania tłuszczów nasyconych. Nadmierna ich ilość w diecie może spowodować zapalenie żył, a następnie żylaki. Na kondycję żył niekorzystnie wpływa również sól. Wykazuje ona działanie odwadniające. Sól można zastąpić za pomocą ziół czy innych przypraw. Dzięki odpowiedniej diecie można także wyeliminować problem otyłości, która również może spowodować powstanie żylaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *