Jak zapobiegać żylakom?

szczepienia na wirusowe zapalenie wątroby typu A Fraxodi ulotka

Pomimo, iż do rozwoju niewydolności żylnej przyczyniają się czynniki genetyczne, ryzyko zachorowania można obniżyć, stosując podstawową profilaktykę. Jednym z najważniejszych sposobów jest sport. Wysiłek fizyczny przyczynia się do poprawy krążenia krwi. Bardzo ważne jest, aby podczas uprawiania sportu, zaangażowane były łydki. Najbardziej polecane jest głównie pływanie, jazda na rowerze, spacery czy zajęcia fitness.

Kolejnym elementem jest dobrze zbilansowana dieta. Zapobiega ona powstaniu nadwagi i otyłości, które są szczególnie niebezpieczne w niewydolności żylnej. Wskazane są przede wszystkim warzywa i owoce, pełnoziarniste wyroby oraz chude mięsa. Warto ograniczyć spożycie soli oraz cukrów prostych.

W pracy najlepiej robić sobie krótkie przerwy, w trakcie których można wykonywać nieskomplikowane ćwiczenia nóg. Ponadto należy pamiętać, żeby nie pozostawać zbyt długo w jednej pozycji. Zabronione jest także zakładania nogi na nogę. Taka pozycja szczególnie sprzyja powstaniu żylaków.

Atakująca układ odpornosciowy żółtaczka immunologiczna powoduje marskość wątroby

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *